Priser - Lis Bjergsted (Fidusmaler ?)
Joergensen
2004-10-03 09:16:21 UTC
Hej

Jeg har kik på et maleri 'Amagertorv' af Lis Bjergsted. (65x70)
Galleriet vil have 5900,- kr. for billedet med pæn guldramme
og med et nyt 'bag-lærred'.

Jeg kan vældig godt lide billedet, der er meget liv.

Men, hvis jeg går ind på nettet og søger på - på Lis Bjergsted
kommer der en rækker billeder frem med priser på ca. 2100,- kr/stk.

Der er også et sted, hvor hun for år tilbage blev karaktiseret som en af
mange
fidusmalere??

Er prisen for høj?

Mvh
BRJ
kvaerulant
2004-10-03 22:09:11 UTC
Post by Joergensen
[...]
Nej, for et billede som du godt kan lide, er ingen pris for høj, hvis du
kan betale den.

Forskellen på et kvalitets billede og fidus kunst er at der er flere
farve toner i kvalitets billedet.
ofte er der brugt ublande farver i fidus kunst.
Harry Lund
2004-10-05 13:47:33 UTC
Jamen det er da noget våås.
Min kone og jeg er istand til at kopiere ethvert mesterværk, så godt at
almindelige mennesker ikke kan se forskel. OG DET ER FIDUSMALERIE. Og derfor
gør vi det ikke. Så din "definition" duer ikke.
Venlig hilsen
Harry Lund
kvaerulant
2004-10-10 05:20:43 UTC
Post by Harry Lund
[...]
Ja men alle de store mester havde da værksteder hvor ders kunst blev
kupiret,
der er derfor at de stadig har så mange værker bevaret.

Hvis man ikke kan se forskel på to billeder hvorfor er det ene så fidus
malerri?
Tom H Petersen
2004-10-10 15:09:59 UTC
Post by Harry Lund
[...]
Og det gør din heller ikke---
at være kopist i den forstand du fremfører har ikke noget med
begrebet fidusmaleri at gøre.
Post by Harry Lund
Venlig hilsen
Harry Lund
mvh
Tom
Tom H Petersen
2004-10-10 14:55:53 UTC
Post by kvaerulant
Post by Joergensen
[...]
Ja det har du fuldstændig ret i.
Post by kvaerulant
Forskellen på et kvalitets billede og fidus kunst er at der er flere farve
toner i kvalitets billedet.
ofte er der brugt ublande farver i fidus kunst.
Hvor har du dog fået den ide fra ?

mvh
Tom
Tom H Petersen
2004-10-10 14:49:24 UTC
Post by Joergensen
Hej
Jeg har kik på et maleri 'Amagertorv' af Lis Bjergsted. (65x70)
Galleriet vil have 5900,- kr. for billedet med pæn guldramme
og med et nyt 'bag-lærred'.
Det er ikke almindeligt at doublere et maleri, der ikke er ældre
uden hvis det har været slemt beskadiget, så vær opmærksom
på det !!
Post by Joergensen
Jeg kan vældig godt lide billedet, der er meget liv.
Men, hvis jeg går ind på nettet og søger på - på Lis Bjergsted
kommer der en rækker billeder frem med priser på ca. 2100,- kr/stk.
Prisen i et Galleri er almindeligt det dobbelte af hammerslagsprisen,
dette er dog ikke en fast regel
Post by Joergensen
Der er også et sted, hvor hun for år tilbage blev karaktiseret som en af
mange
fidusmalere??
Det er jeg ikke enig i
Post by Joergensen
Er prisen for høj?
Man har ikke en fast prisliste på malerier
Jeg vil tro at Lis Bjergsted på auktionerne svinger mellem 1000- til 5-6000
kr
Laritz,com har netop solgt et 3400 kr
Post by Joergensen
http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=352376&lang=1